מבחן דרכים לאופניים חשמליים באדיבות אתר BIKEZONE

אבל רגע, בואו נתחיל מסודר – בעצם המבחן שלנו הוא לא לאופניים, אלא לקיט מנוע-חשמלי מתוצרת EcoRide. תמורת 4.500 ש”ח,יצמידו ב- EcoRide את הקיט הזה גם לזוג אופני-התחבורה הפרטיים שלכם. הקיט מתאים להוספה לכמעט כל זוג אופניים, אפילו למתקפלים. הערכה כוללת מנוע, קרנק ייעודי המותקן במקום המקורי, סוללה ומערכת בקרה.
סופר-רוכב
חלמתם פעם על סופר-כוחות? מפנטזים על חליפת-גוף שתעניק לכם ביצועים על-אנושיים? ובכן, התחושה בשימוש בערכה של EcoRide היא שצמחו לכם “סופר-רגליים”. בעיקרון ניתן לרכוב על האופניים גם ללא שימוש במנוע, או לחילופין להימנע מדיווש, אלא שהשילוב בינהם מפיק ביצועים אדירים. שימוש במנוע תוך כדי דיווש יאפשר לכם לצאת מעצירה ברמזור מהר יותר מהמכונית שלצידכם, לעלות בנינוחות עליות תלולות, ולהתקדם במהירות התנועה במישור, בלי להתנשם בכבדות.
אז מה עושים עם זה?
דווקא כרוכב מנוסה וחזק למדי, לא ברור לי עדיין איך לאכול את הקונספט הזה. אני די רגיל להתניידות נינוחה על מדרכות העיר בקצב שגם כך לא מהווה מאמץ. בתנאים אלה המנוע מבחינתי די מיותר. יתרונותיו הם דווקא במהירויות בהן לא ראוי לרכוב במחיצת הולכי רגל. מהירויות אשר גם מהוות עבירה על החוק. מנגד, שלוש רכיבות העמידו אותי על הפוטנציאל הגלום בכלי:
הראשונה מתל-אביב לפגישה ברמת-השרון ובחזרה, בדרך שרובה על שבילי אופניים ריקים מהולכי-רגל. כל כיוון ארך כ- 25 דקות, כאשר אני מדווש רק לפעמים, גם אז בקצב נינוח, ומקפיד לא להזיע. לא-רע בכלל.
בהמשך רכבתי מצפון ת”א למרכזה. מסלול פקוק ועמוס של 3 קילומטר ארך פחות מ- 7 דקות, כשהפעם רכבתי בצורה נמרצת מאוד, מזגזג בין נתיבים ועוקף מכוניות. הנסיעה הזו הוכיחה שרוכב אופניים ממונע יכול להיות לא פחות מהיר, אבל גם פחות פרוע מרוכב קטנוע. זה כיף גדול.
למרות שהמנוע של EcoRide התקשה לטפס לבד, הרי ששוב נדרשתי לדיווש נינוח בלבד כדי לשייט בעלייה במהירות שגרמה לי להרגיש לא בנוח לרכוב על המדרכה… בהתחשב בכך שהמהירות החוקית לאופניים ממונעים מוגבלת ל- 12 קמ”ש תיסלחו לי אם אני לא נכנס לנתונים מדויקים.
ג'ינג'יות נהנות יותר
קארין ארד, האושיה המדוושת שלנו, קיבלה את נוכחות המנוע הרבה יותר בטבעיות. למעשה בכל זמן הסיבוב התל-אביבי ששימש לצילומים היה לה די קשה להפסיק לחייך, למרות שהשעה היתה 10 לפנות בוקר. קארין עוד חייבת לנו חוות דעת מפורטת, אבל ממה ששמענו בינתיים היא נהנית מכל רכיבה על האלקטרה הממונעים. קארין גם לא סבלה מייסורי מצפון על הצימצום בדיווש. בכלל, נדמה שכל מי שרוכב על אופניים משיקולי תחבורה, וניסה את האלקטרה שלנו הגיב בהתלהבות. יכול להיות שזהו בעצם קהל היעד? על פניו זה לא נשמע מופרך.
קינחתי בעלייה מאיילון לאוניברסיטה ברמת-אביב. “העלייה” של גוש דן מהווה אתר מומלץ לאימוני כוח, אבל תנחומי למי שנאלץ לטפס אותה כחלק משיגרת היוממות שלו, כמו גם למי שיושב לידו בכיתה.
לא סיימנו
הראל, הגר בפאתי גוש-דן, הוא הנסיין הבא בתור (בהנחה שקארין תסכים להחזיר את האופניים). הוא יבדוק את ה- EcoRide ברכיבות יומיומיות פחות מישוריות, וארוכות יחסית. בקרוב נאלץ להיפרד מכלי הרכב המיוחד הזה וננסה לענות על השאלות הבאות:
האם ה- EcoRide יגרום לכם להתאמץ פחות, או לרכוב יותר?
מהם נתוני הביצועים של המערכת?
מי המשתמש הפוטנציאלי של אופניים חשמליים?
זאת ועוד, בקרוב מאוד.