טיפים לבחירת מושב לאופניים שיתאים לך
יכול להיות שיש צורך בכיוונון עדין של מושב האופניים. מושב האופניים יכול להתכוונן באמצעות מהדק שנמצא ממש מתחת למושב. שחררו את הבורג והמושב יוטה קדימה ואחורה. אפילו שינוי קל בהטיית המושב יכול להקל על הלחץ. אם המושב הוא שטוח ואתם חשים אי נוחות, נסו להטות אותו מעט קדימה.
– ייתכן שיש צורך בהתאמת המושב לסגנון הרכיבה. שטח רכיבה שכולל מהמורות רבות או רכיבה במשך שעות רבות במשך היום יכולים להוביל לדחיסה של אזור המפשעה. כדי להקל, מומלץ בזמן הרכיבה:
1. לעמוד לרגע על גבי הדוושות, בערך כל עשר דקות.
2. לעמוד לרגע כשאתם עומדים לחלוף מעל מהמורה בדרך, תוך שימוש ברגליים כבולמות זעזועים.
3. להשתמש באופניים בעלי שיכוך מלא (מאפיין בעיקר אופני הרים) או אופניים בעלי Suspension Seatpost (מוט מושב שבולם זעזועים).
4. להשתמש באופני שכיבה.
סגנון הרכיבה
כשאתם עומדים לרכוש מושב חדש, תוכלו לצמצם את האפשרויות שלכם אם תבחרו במושב שמתאים לסוג הרכיבה שלכם:
רוכבים בעיר: אם אתם רוכבים זקוף על אופניים בעיר או למרחקים קצרים – נסו מושב מרופד. מושב רחב ומרופד עם “אף” קצר, מספק שפע של נוחות. אתם יכולים גם לבחור מוט מושב קפיצי שירפד וירכך עוד יותר את הנסיעה שלכם.
רוכבי כביש: אם אתם רוכבים לאורך קילומטרים ארוכים בכביש סלול, חפשו מושב ארוך וצר עם ריפוד מינימלי. במהלך הרכיבה משקל קטן מאוד של הגוף נשען על עצמות הישיבה, וכשהמושב צר ולא כולל ריפוד מיותר בין הרגליים, זה מאפשר העברה מקסימלית של כוח ופחות חיכוך. אם אתם רוכבי כביש מתחילים, בחרו במושב מעט רך יותר כדי שיהיה לכם נוח יותר בזמן הדיווש.
רוכבי הרים: אם אתם רוכבי הרים, אתם עומדים, לסירוגין, על הדוושות, מטים את הגוף אחורה או משתופפים קדימה. בגלל מגוון התנוחות, אתם זקוקים למושב הרים ספציפי עם ריפוד לעצמות הישיבה, כיסוי עמיד וצורה יעילה שתסייע לתנועות שלכם.
רוכבות אופניים: נשים מלאות יותר בירכיים ובעצמות הישבן ועם גוף קטן יותר בדרך כלל מהגוף הגברי, ייהנו בדרך כלל ממושבים ספציפיים לנשים שנועדו להכיל את ההבדלים האנטומיים הללו.
סוגי ריפוד שונים למושבי אופניים
אמנם, כל מושב מרופד יספק נוחות לעצמות הישיבה, אבל קיימים שני חומרי ריפוד עיקריים והם מגיבים באופן שונה תחת משקל הגוף.
ריפוד עם ג’ל מספק נוחות מעולה. רוב רוכבי אופניים חשמליים או רגילים בשעות הפנאי מעדיפים סוג זה של ריפוד. החיסרון של הג’ל הוא הנטייה שלו להידחס במהירות רבה יותר מהאפשרות השנייה – קצף. ריפוד עם קצף מורגש כגמיש יותר וחוזר במהרה לצורתו המקורית. רוכבי כביש מעדיפים ריפוד זה כי הוא מספק יותר תמיכה ונוחות מאשר ריפוד הג’ל.