ביקורת ראשונה– אופניים חשמליים קיט 250 וואט של אקורייד, חלק א’
מרכיבי הערכה: מצבר, בקר, ידית גז עם מד טעינה ומערכת הנעה המורכבת ממנוע, גיר ומערכת לתפיסה לשלדה. המצבר מחובר לשלדה, וניתן לשלוף בקלות או לנעול לשלדה עם מפתח. על בית המצבר פיוז ומד מתח משלו (חוץ מזה המצוי על ידית הגז). המנוע המתחבר מתחת ל-crank, גלגל השיניים היושב על ציר הפדלים, לשילדת האופניים. למנוע תמסורת חיצונית משלו, שמתחברת לגלגל שיניים שנתפס בשרשרת ומעביר לה מומנט. בנוסף, הגלגל שיניים המקורי של ה-crank מוחלף בגלגל שיניים יעודי מנירוסטה . תחילת נסיעה מאופינת בהעברת הילוכים תו”כ האצה. לא מסובך במיוחד.
על צג הוואטומטר ההספקים שהמנוע הזה, שהספקו הנקוב (או ליתר דיוק – הספק נקוב מתמשך continuous rated power) הוא 250 וואט, מגיעים עד ל-520 וואט יפים מאוד בהאצה. אם אנו נזכרים בלשון החוק האירופאי, שכנראה ייושם בישראל, אז מנוע כזה צריך להיות חוקי, בתנאי שהמהירות תוגבל ל-25 קמ”ש. אין בעיה עם הספקים גדולים יותר מ-250 בהאצה או בעליות תו”כ שהאופניים מאיטות למהירות חדשה, אך לאורך זמן המנוע לא אמור לתת יותר מ-250 וואט. המנוע הזה נמצא באזור הזה במישור, כשהאופניים משייטות בין 26-31 קמ”ש. המצערת – ידית חצי, מאוד נוחה, אטומה למים, עם צג מצב סוללה בנוי לתוכה.
מצב הסוללה – 4 לדים אדומים (לד אחד יותר מהרגיל) שנדלקים בהתאם למתח של הסוללה. המתח יורד כשהסוללה פרוקה, ולכן זה נותן אינדיקציה על מצב הסוללה, אך הוא לא מדויק מספיק ואני ממליץ להוסיף מד מרחק ואז לאחר מספר נסיעות תדעו מה המרחק האופיני שהאופניים עוברים אתכם עד שהסוללה מתרוקנת, ותתכננו נסיעות כך שהיא לא תעבור את ה-80% פריקה. על האופני 20″ (dahor) ההילוכים היו מאוד מתאימים לקיט – מפסק להרמת הילוך, וידית להורדה. כך שתחילת האצה מלווה בסיבוב ידית הגז עד הסוף, ולחיצה על כפתור העלאת ההילוכים תוך כדי. פנטסטי!
להמשך הסקירה, חלק ב’